عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تبلیغات
تاریخ : دو شنبه 25 فروردين 1393
بازدید : 468
نویسنده : سارا.... مریم

آیا میدانستید که   :  در حدوديک سوم سرطانهايي که در نهايت منجر به مرگ ميشوند با آنچه که ميخوريم در ارتباط هستند

 بیماری نامبرده هیچ علت خاصی ندارد و افراد مبتلا یکدفعه علایم را مشاهده میکنند.زخم روده نام دیگر این بیماریست.

فضای داخلی روده

علایم:

 اجابت مزاج مکرر به صورت دفع مدفوع شل

 دفع خون و چرک در مدفوع

 خونریزی از مقعد

 احساس دفع ناقص و باقی ماندن مدفوع در شکم

 احساس فوریت برای دفع

 دردهای شدید شکمی همزمان با حرکات روده

 درد در مفصل‌ها چراکه کولیت زخمی گاه علاوه بر دستگاه گوارش بر سایر اعضای بدن نیز تاثیر می‌گذارد و منجر به

 

التهاب مفاصل و مشکلات پوستی می‌شود.

 درد مقعد به صورت منقطع.

 

نکته: طول ابتلا به بیماری به بیش از پنج سال می‌رسد.(به نقل قول از حسین حبیبی)

 این بیماری درمان قطعی ندارد و تنها بوسیله داروها کنترل می شود پس بهتر است با این مهمان ناخوانده کنار بیاییم و برای ادامه زندگی با آن دوست شویم

 

 



:: موضوعات مرتبط: بیماری ها , ,
تاریخ : دو شنبه 25 فروردين 1393
بازدید : 3201
نویسنده : سارا.... مریم

 

 

وسایل آزمایش:      ست تشریح                   ماهی تازه

 

در ابتدا ماهی را در سینی تشریح گذاشته و تازه بودن آنرا از صورتی بودن ششها و اینکه اگر فشار انگشت ما روی تنه اش باقی نماند تشخیص میدهیم.

کاپولا

در بخش بیرونی بدن ماهی خط جانبی کاپولا قابل مشاهده است که وظیفه دریافت امواج حسی اطراف ماهی را به عهده دارد(برای حس کردن حرکت و ارتعاش در محیط آبی اطراف ماهی به کار می‌رود. ماهیان از این اندام حسی برای تشخیص عمق و یا فشار آب، شکار، شکارچی‌ها، حس کردن جریان‌های آب و جهت جریان‌ها، همچنین جلوگیری از برخورد با اجسام ثابت و ماهیان نزدیک استفاده می‌کنند. تمام انواع ماهیان گونه‌ای از خط جانبی دارند. خط جانبی معمولاً به صورت خط محوی در پهلوی ماهی دیده می‌شود که از پوشش آبشش‌ها شروع می‌شود و تا پایه‌ی دم ادامه می‌یابد. بیشتر نوزاد‌ان دوزیستان و تعدای از دوزیستان بالغ آبزی نیز این اندام را دارند. در بعضی از گونه‌های ماهیان اندام‌های گیرنده‌ی خط جانبی تغییر پیدا کرده‌اند تا بتوانند به عنوان گیرنده‌ی الکتریکی عمل کنند، و برای دریافت تکانه‌های الکتریکی استفاده می‌شوند..

                                            

باله دمی:

 در ماهیان استخوانی بصورت دی فی سرکال است.


تاریخ : شنبه 9 فروردين 1393
بازدید : 977
نویسنده : سارا.... مریم

 

    معمولا هرگیاه به وسیله صفات ومشخصات ثابتی شناخته می شود.این صفات ومشخصات ثابت گیاه (شرح گیاه) همیشه باید بسیار روشن وقاطع باشد تا گیاه مورد نظر با گیاهی دیگر واحیانا نزدیک به آن اشتباه نشود وشناخت آن برای جوینده گمراه کننده نباشد.منظور از شناخت گیاه تمیز دادن آن از دیگر گیاهان است بنابراین برای رسیدن به این هدف اولین گام وساده ترین راه رده بندی گیاهان با توجه به صفات واختصاصات مشترک آنهاست که این خود پایه واساس علم تاكسونومی یا نظام رده بندی است.

 

    عرصه کره خاکی شاهد گیاهان گوناگونی است که به مجموع آن جهان یا سلسله گیاهی می گویند سلسله گیاهی به ترتیب دارای تقسیمات زیر سلسله، شاخه، رده، راسته، تیره، جنس وگونه است وگیاه وقتی شناخته می شود که گونه آن معلوم شود.

 

    آغاز گیاه شناسی جدید را باید از دوره رنسانس اروپا دانست وبرونفل، فوش ،بوک ،شارل دولکلوز، و دولوبل اولین گیاه شناسانی هستند که از این دوره به بعد به شرح گیاهان پرداخته اند وتا سال 1576 مجموعه وکاتالوگی از گیاهان زراعی یا گیاهان محیط اطراف خود را با شرح مختصر شناسایی منتشر کرده اند در این آثار شرح شناسایی گیاهان بسیار ساده وفاقد مهارت لازم است. ولی از طبیعت گیاه حکایتی دقیق دارند.بدیهی است در این شرح نویسی ها هیچ گونه انگاره یا فکری از گونه یا جنس وجود ندارد ولی چون در تالیفات وآثار خود طبیعتا" گیاهان را از روی شباهت ومجاورتشان با هم دسته بندی می کردند.شاید بتوان طرح اولیه تیره یا خانواده مانند:گروه یا دسته چتریان، مرکبان، نعناعیها، سرخسها ومخروطیان را در نوشته آنها دید.

 

    در این مجموعه های قدیمی تعداد گیاهان ذکر یا شرح داده شده ابتدا بسیار کم بودند.

 

    سپس بتدریج برتعداد گیاهان ذکر یا شرح داده شده ، افزوده شده است به طوری که بعد از مدت کوتاهی رقم آنها چشمگير شد. دانشمندان علوم طبيعي وگياه شناسان به منظور بررسي وافزايش تجارب خود ، به سیاحت ومسافرتهای بین قاره ای می پرداختند ویکی از ره آوردهای این سیر وسیاحت افزایش نام گیاهان بود.

 

    در قرن هفدهم استفاده از میکروسکوپ علاوه بر پیشرفت سریع گیاه شناسی عمومی وکشف صفات جنسی گیاه مانند گل ونقش واهمیت بخشهای مختلف آن پیشرفت رده بندی را نیز تسریع کرد.

 

    ژی رای انگلیسی (1623- 1708 میلادی)بزرگترین گیاه شناس وشرح نویس گیاهی گونه هایی را که دارای صفات مشترک وهمجنس بودند در گروه بزرگتری قرارداد وبا تکیه بر اصل صفات مشترک جنسها را نیز در گروه بزرگتری دسته بندی کرد وسپس ای دسته ها را با در نظر گرفتن موقعیت ووضع قطعات چرخه های گل مانند جدا گلبرگی، پیوسته جامی، بی گلبرگي وسایرصفات در گروههای بالاتر جمع کرد ولی " ژي رای" هم تقسیمات درخت، درختچه، بوته وعلفی را درده بندیهای خود حفظ کرد.

 

    کارل لینه سوئدی که باید او را پدر گونه نامیددر سال 1758 میلادی در حدود 6200 گیاه وسپس 8551 گونه گیاهی را نامگذاری وبه شرح آنها پرداخت وآثاراواثر عمیقی برآثار گیاه شناسان بعدی داشته است.شرح وشیوه نگارش او در مورد گیاهان هنوزهم سرمشق شرح نویسی گیاه شناسان امروزی است.در حال برای گیاهان گلدار این رقم به 200000 تا 250000 گونه رسیده است.معادل آن برای ریسه داران ذکر می شود.

 

 


سلام به همه دوستای گلم! خوش اومدین.... خوشحال میشم نظر بدید...

آیا از وبلاگ و مطالب آن راضی هستید؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ دانشجویان زیست شناسی دزفول و آدرس dezbiologysts.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 41
بازدید ماه : 101
بازدید کل : 42698
تعداد مطالب : 32
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 1


کد هدایت به بالا



کد کج شدن تصاوير

کد پیغام خوش آمدگویی

RSS

Powered By
loxblog.Com